Reformelia

Reformelia 205: Niebinarność w Biblii? Skąd się bierze wiara?

Reformelia 204: Czy obrona wiary to fanaberia, a może obowiązek?

Reformelia 203: Polemika Jezusa na temat tradycji w Ew. Marka 7:6-13

Reformelia 202: Argumenty przeciw sola Scriptura czy prezentacja twierdzeń Rzymu co do autorytetu.

Reformelia 201: Czy Ew. Jana 1:11-13 przeczy doktrynie wybrania?

Reformelia 200: Co łączy świat i każdego wierzącego w J 3:16

Studio1689 (Reformelia 199) Odpowiedź na pewną prezentację doktryn łaski cz. II

Studio1689 (Reformelia 198) Odpowiedź na pewną prezentację doktryn łaski

Ten odcinek to część I odpowiedzi na materiał Aleksandra Machy, w którym prezentowane są doktryny łaski. Zastanowimy się nad treścią oraz dokładnością prezentacji. Skąd mogą się brać pewne wnioski i jak to może wpływać na całość postrzegania doktryn łaski. Zapraszamy.

Reformelia 197: Czy Ew. Marka 7:9 i 1Kor 11:2 mówią o tym samym?

Odcinek rozpoczniemy od refleksji nad współczesną cywilizacją, następnie przejdziemy do konsekwencji odrzucenia sola Scriptura, a na koniec rozważymy znaczenie słowa paradosis w Ew. Marka 7:9 oraz 1Kor 11:2.

Reformelia 196: Czy ograniczone odkupienie jest nauką chrześcijańską?

Dzisiejszy odcinek rozpoczniemy od kilku spraw, które wbrew pozorom mają wspólny mianownik – odrzucenie sola Scriptura. Zastanowimy się też, czy tzw. ograniczone odkupienie jest nauką biblijną, a zatem chrześcijańską czy też nie. Zapraszamy.

Reformelia 195: Zbawienie dla wszystkich? 1J 2:1-2; 1Tm 2:1-6; 2Kor 5:14-15

Odcinek rozpoczniemy refleksją nad przykładami dokumentów rzymskokatolickich definiujących dogmaty dotyczące znaczenia ofiary mszy, przejdziemy do ewangelii w sejmie, a na koniec skupimy się na tym co nowotestamentowi autorzy biblijni mogli mieć na myśli pisząc „my i świat” albo „wszyscy” w kontekście zbawienia. Zapraszamy.

Reformelia 194: Powtarzalność czy niepowtarzalność mszalnej ofiary oraz Q&A.

Rozpoczniemy od odpowiedzi na komentarz, w którym autor zakłada niezrozumienie nauczania rzymskokatolickiego co do ofiary mszalnej. Drugą część programu poświęciliśmy na odpowiedzi na zadane pytania.

Reformelia 193: Dawkins oraz Rz 4:6 a kanony Trydenckie.

Ten odcinek rozpoczniemy od pochylenia nad tym co miało miejsce w parlamencie europejski oraz polskim, poświęcimy chwile najnowszej wypowiedzi Dawkinsa, a na koniec wrócimy do kwestii ewangelii łaski i stosunku do niej Kościoła Rzymskokatolickiego w kanonach soboru Trydenckiego.

Reformelia 192: nadchodząca rzeczywistość oraz katolicyzm a Efezjan 2:8

Ten odcinek rozpoczniemy od refleksji nad pewnymi zmianami cywilizacyjnymi, które mają miejsce i docierają również do nas. Pochylimy się nad słowami pewnego lekarza na temat dzieci nienarodzonych, a następnie zastanowimy się nad „braterstwem” z rzymskim katolicyzmem w świetle kanonów soboru Trydenckiego oraz Listu do Efezjan 2:8.

Studio1689 (Reformelia 191): Odpowiedź na zarzuty Fabiana Błaszkiewicza

Ten odcinek w całości poświęcimy odpowiedzi na publiczne twierdzenia Fabiana Błaszkiewicza na temat teologii reformowanej, które pojawiły się na jego kanale YT.

Reformelia 190: Czy chrześcijanin może twierdzić, że zna prawdę?

W dzisiejszym programie odpowiedź na trzy argumenty z komentarzy. Dwa z nich dotyczą kwestii gnostycyzmu i modalizmu, ostatni pobudza do dyskusji na temat znaczenia prawdy obiektywnej i czy chrześcijanin może twierdzić, że taką prawdę zna czy też jest zwykłym arogantem.

Reformelia 189: Modalizm wiecznie żywy…

Zapraszamy na kolejny odcinek, w którym przyjrzymy się twierdzeniom pana Artura Jankowskiego co do tożsamości osoby Jezusa Chrystusa. Odpowiemy sobie na pytanie, czy z punktu widzenia chrześcijańskiej ortodoksji takie ujęcie tego kim jest Jezus, w świetle egzegezy biblijnej, jest do przyjęcia.

Reformelia 188: Kto może postawić granicę ewangelii.

Czy są granice, które ewangelia musi zachować? Czy tych granic ewangelia nie może przekraczać? Czym są te granice, kto ktoś może je ustanawiać, a jeśli tak, to kto?

Reformelia 187: Po co robić to co robimy?

Dzisiejszy odcinek jest poświęcony temu czemu ten kanał służy. Czy to co jest tutaj mówione ma sens? A jeśli ma to czy jest na to biblijne uzasadnienie, a może wręcz przeciwnie. Czy udowadnianie racji jest tylko i wyłącznie objawem pychy?

Reformelia 186: Bóg wszystko wie czy nie?

Dzisiaj rozpoczniemy od drobnych spraw technicznych, ale naszym głównym tematem jest wiedza Boga. Czy Bóg wie wszystko czy nie? Co na to Biblia. Rozważymy Ps 139.

Reformelia 185: Czym jest sola Scriptura i kwestia autentyczności przekładów świętych

Najpierw zajmiemy się komentarzem, który wskazuje na niezrozumienie tego czym w istocie jest sola Scriptura, a czym jest natura Pisma. Choć te dwie rzeczy są połączone ze sobą ściśle, to nie są tożsame. Druga część programu poświęcona będzie obronie właściwego znaczenia tekstu biblijnego na podstawie „natchnionego” przekładu.

Reformelia 184: Co jest pierwsze wiara czy nowe narodzenie?

W dzisiejszym odcinku przyjrzymy się kwestii nowego narodzenia i wiary, co stoi u podstawy czego. Czy wiara wynika z nowego narodzenia czy może na odwrót? Szczególnie przyjrzymy się Ew. Jana 1:11-13. Poruszymy także, choć zaledwie, temat książki pt. „Chrześcijaństwo amoralna religia”.

Reformelia 183: Odpowiedź na egzegezę Rz 9 Piotra Skurzyńskiego

W tym programie zajmiemy się odpowiedzią na filmik autorstwa pana Piotra Skurzyńskiego zatytułowany „List do Kalwinian”. Szczególnie skoncentrujemy się na sposobie interpretacji 9 rozdziału Listu do Rzymian.

Reformelia 182: W tekście nie ma „sola”!!!

Dzisiejszy odcinek rozpoczniemy krótką refleksją nad pewną definicją wybrania, następnie przejdziemy do argumentu przeciwko sola Scriptura a na koniec przestudiujemy znaczenie słowa „arsenokoitai” z 1Kor 6:9.

Reformelia 181: Wszystkiemu winny Luter i swędzące uszy!

W dzisiejszym odcinku poruszymy kwestię fragmentu artykułu red. Pawła Lisickiego i oskarżania Lutra o wewnętrzne problemy Kościoła Rzymskokatolickiego. Przyjrzymy się zasadności argumentu „Sola Scriptura nie ma w Biblii” oraz poruszymy kwestię swędzących uszu z 2Tm 4:3.